Kringwinkelgeluk

Mij loop je nog het liefst tegen het lijf
In een winkel voor spullen
Met een tweede, derde, vierde leven
Dat zet namelijk perfect de toon
Voor wat ik je te bieden heb
Wat ik je wel en niet kan geven
Niets aan mij is voor altijd
Noch voor eeuwig
Ik ben in een voortdurende staat
Van voorbij gaan
Van op het punt staan
Het hier of daar ooit eens te begeven
Maar nu nog niet
Ik kan gerust nog een tijdje met je mee
Geven, je aanpassen
Hoort nu eenmaal bij het leven
En als het goed zit
Past jouw leven 
Zich ook wat aan aan mij
Een beetje rommel
Ruimt op, en wat licht gehavend is
Geeft standing aan de finesse
Van mensen en meubels die hem omgeven
En om hem geven
Voor het geld hoef je me alvast niet
Te laten, als het tussen ons
Toch niet meer zou klikken
Sta ik zo weer op straat
Zo makkelijk als je me kunt krijgen
Zo eenvoudig is het
Om me weer weg te geven
Maar wil je me houden
Voor het leven
Dan sta ik voor je klaar
Wees dan teder
Met onze tijd
Stoffeer me met elke dag
Met nieuwe herinneringen
Ook al ben je ze liever kwijt
Dan rijk
Ik zal ze steeds met liefde voor je dragen
En zachtjes slijten
Tot geborgen
En genegenheid.

Reacties

Populaire posts