Bekentenissen van een flaneur

Zo snel als ik denk
Zo traag wandel ik
Soms ben ik nog nauwelijks merkbaar
In beweging
Dan lijkt het alsof
Alles aan mij voorbij gaat
Maar zo snel als ik denk
Zo traag wandel ik.

Zo snel als ik praat
Zo traag wandel ik
Dan zijn er dagen
Dat er van vooruitgang
Geen sprake lijkt
Maar zo snel als ik praat
Zo traag wandel ik.

Zo snel als ik voel
Zo traag wandel ik
Het gebeurt
Dat men mij vergeet
En men mij alsnog wil meenemen
Terwijl men vergeet
Dat ik daar al lang ben geweest
Want zo snel als ik voel
Zo traag wandel ik.

Zo snel als ik leef
Zo traag wandel ik
Het overkomt me
Dan ook wel vaker
Dat men bij vergissing denkt
Dat ik opgehouden ben
Te bestaan
Maar zo snel als ik leef
Zo traag wandel ik.

Zo traag als ik adem
Zo traag wandel ik
Soms.
Dan.
Het gebeurt.
Het overkomt me.
Want zo traag als ik adem
Zo traag wandel ik.

Reacties

Populaire posts