Ik en jij en wij

Ik en jij en wij
Kennen elkaar nog niet
Noch van haar
Noch van pluimen
Noch van eerste liefdes
Of het laatste verdriet
Dat ons bracht waar nu
Hier is en hier nu
Iets is wat erg lijkt
Op wat ik en jij en wij
Delen, gemeen, minzaam
Elk van ons en van ons elk gelijk.

Ik en jij en wij
Kunnen elkaar nog niet
Kennen, weten wat te doen
Als misverstanden en juistvoelen
Elkaar voor de voeten lopen
De harten hun plaats
Niet vinden, vingers weg wijzen
Naar waar wij onmogelijk nog
Ik en jij en wij kunnen zijn
Elk van ons en van ons
Elk gelijk

Ik en jij en wij
Doen ertoe, erlangs, erover, erin, erop, eronder, erom
Heen, en terug
Ergens, tussen het alleen
Van eenzaam naar gemeenzaam
Van dansen uit de maat, tot buitenmaats
Het ritme van ons en van ons alleen
We houden voetje voor voetje bij stuk
Tot niets ons nog drijft
Uiteen
Uit een

Tot wij en jij en ik elk
Van ons en van ons elk
Gelijk zijn en ieder
Ieder

Één.

Reacties

Populaire posts