Mijn hart is herstellende

Mijn hart is herstellende
Het knokt zich een weg en weer
Het beukt en beult en bonkt
En gaat tekeer
Mocht het kunnen het zou brullen
Als een beer in een klem
Ik wil hier weg
Ik wil niet meer
Maar minder pijn
Ik wil gewoon een hart zijn
Dat pompt het bloed en zuurstof
Waar het gaan kan
En wat niet meer dient
De buitenlucht in jaagt
En dat aan kan
Wat het wordt gevraagd
Mijn hart is herstellende


Mijn hart is herstellende
Ik voel hoe het zich een weg zoekt
Naar een terug dat niet van gisteren is
Ook niet van vandaag maar misschien wel
Van morgen
Een terug zoals in waar je thuis hoort
En ik zie je graag
Mijn hart is herstellende


Mijn hart is herstellende
Traag en gestaag als een antwoord
Dat zo langzaam uitgesproken wordt
Dat het met geen mensenleven te horen valt
Niet te begrijpen in tegenstelling
Tot de vraag
Komt het nog goed?
Ben ik hier op mijn plaats?
Doe ik wat ik kan?
Of
Is wat ik kan ook wat ik moet?
Doe ik ertoe?
Wat is het dat ertoe doet?
Mijn hart is herstellende.


Mijn hart is herstellende
De zachte zenuwen
Hun vingers voorzichtig op zijn woeste wand
Fluisteren in licht houd moed
Je bent niet alleen
Niet de enige
Die ertoe doet
Wij horen je goed
Wij die jij voedt met bloed en ander goeds
Wij zijn er voor jou even goed
Zoals jij dat voor ons doet
Kom, weet je gedragen
Het komt goed
Mijn hart is herstellende


Mijn hart is herstellende
En dat voorgoed
Het is geen kwestie meer
Van ziek of genezen
Van zwak of sterk
Van sneller of trager 
Die het hem doet
Mijn hart is herstellende
Een leven dat
Er weer elke dag 
Het liefste toe doet.
Mijn hart is herstellende
Zoals alleen mijn hart dat doet.


Reacties

Populaire posts