Kuiltje

En net
Net toen je ophield met zoeken
Toen vond je 't

Daar

Een plekje
Net groot genoeg
Voor je hoofd, je tranen,
Een kind dat gewoon
Na jaren van volwassen
Weer eens thuis wou komen
Een gebaar 
Van kom nu maar
En waar je met heel je hart
Nog eens
Jezelf zou kunnen zijn
Zowaar

En jij die daar
Als een hazelmuis
Voor 't eerst sinds lang
Jezelf omarmt
Omwarmd de ogen sluit
En met diepe zuchten
Op adem komt
Te veel lentes, zomers
Zonder herfst en Winterrust
Jaar in
Jaar uit

Jij
Bent nu hier
Welkom, in het kuiltje
Dat al een leven lang
Voor je klaar ligt
Daar
Geborgen
Tussen mijn schouder 
Hoofd, hals, borst en hart en wang
Streel ik je 
Dek ik je langzaam toe met één hand
Terwijl mijn hart je wiegt
Mijn blik het zonlicht in je haar schikt
En ik de mooiste stofjes
Zachtjes bij elkaar vang
Wees niet bang

Ik blijf
Bij jou
Nu, voor even,
Blijf ik bij jou

En als het mag
Dan blijf ik bij jou
Het liefst nog
Mijn hele leven
Mijn hele leven lang.

https://www.privaatbeheer.be/infoloket/soorten/hazelmuis/

Reacties

Populaire posts